Har Du någon gång fått en reklamation.
Klagomål heter det hos oss vanliga svenskar.
Det gör lite ont ända in i själen när vi bara försöker bättre än riktigt.
å så sket de sig.
När vi vet att BISON inte kan konkurrera prismässigt
mot lågprisländernas import.
Då måste vi vara bättre på nåt annat.
Vi måste kunna leverera snabbt.
Vi måste garantera att grejerna håller.
å så måste vi vara vänliga.
Genuint vänliga .
Trots allt.
Kan vara lite jobbigt att vara genuint värmländskt vänlig å snäll när
November-stressen blåser som värst.
När telefon-eländet strular, när nya dataservern inte går att förstå,
när man sovit dåligt
när allt inte går på räls privat heller, när man har skoskav………………
Mitt i alltihopa hör BISONs goda Rysslands-kontakt av sig.
Jovisst, vi har varit duktiga.
Novaya Opera i Moskva har fått väldigt fin Musikinredning.
Bara ett litet krux.
De vill inte betala.
De vill inte betala förrän allt är komplett.
Och allt är inte komplett levererat förrän notställslamporna oxå levererats.
Lamporna som fastnade i tullen för att de ”bara inte kom med”
sedan KGB minutiöst kontrollerat
att det verkligen inte var militär utrustning vi levererade.
å där sitter Staffan i Moskva med sin otvättade hals.
Han ligger ute med en massa pengar bara för att den där grrr..xx…qpz…..e
tullen håller kvar några futtiga notställslampor.
Alltså.
Imorn åker mor å jag till Stockholm.
Vi åker till Täby till en rysk kontakt som nästa dag bilar över till Moskva.
Han å hans fru ska ju ändå dit, så de kan väl ta med lite lampor.
Idag har vi plockat in Sune extra. Sune o Thomas har jobbat
som skållade råttor hela dagen.
med att montera notställsbelysning
som ska köras till Täby
som ska köras till Operan i Moskva.
som ska ge en nöjd kund!!!
en nöjd kund till…..
Inte fungerar det så varenda gång.
Men hur många kilo skruv, muttrar, brickor, tassar å lister som vi bara har gett
bort för att vi ska ha nöjda kunder det vi inte.
Muttrar å skruvar som ärade kunden tappat och inte orkat böja sig ner till golvet för att leta opp.
Självklart är det inte kundens fel varje gång.
Men Ofta.
Vårt lager av andra-sortering är minst sagt minimalt.
Du är välkommen hit för å okulärbesiktiga.
Notställsbelysningen som man bröt sönder för att man inte lossade på justerskruven.
Benklämman som man bröt sönder för att man inte checkade passformen,
Tassarna som försvann för att man drog hela scenen på en skrovlig golvyta
etc.
å så lönar det sig.
Vi älskar våra kunder.
Givetvis – man älskar ju den hand som föder en.
Men vi får så mycket tillbaka oxå.
Den oförställda förvåning å taxamhet som vi möts av när vi inte fakturerar skruv
för 23:50 när vi nåt år före sålt en scen för trettitvåtusen.
Den taxamheten värmer.
å så har vi Mållgan.
Ganska ofta ringer en orkester, en kyrka eller skola och det fattas nåt.
På vagnen för femton stolar finns nu bara tretton.
Eller – var e plattan till notstället.
Eller….
Lugn, lugn säger vi – det är Mållgan.
Mållgan jobbar på provision. Han åker runt i vårt avlånga land å gömmer
Musikinredning så att Du gode kund måste köpa ännu lite mer.
Alla måste vi leva.
.