Dom ringer ibland till BISON. Å så säger dom bara ”de e dyrt”. Då svarar vi helt coolt och enkelt ”ja”. Och så blir vi tysta ganska länge i telefonluren innan vi fortsätter ”Var det nåt mer Du ville? Det där visste vi redan. Faktiskt.”
En gång i tidernas begynnelse gick jag på Högskolan och läste företagsekonomi. Jag kommer ihåg ungefär en sak ifrån de föreläsningarna. En lektor spände ögonen i oss och sa ”Ni som ska bli företagare ska veta – bara en enda kan vara billigast!! Alla andra måste vara bättre på nåt annat för att överleva. Detta har jag tagit med mig i mitt företagareliv. I BISONs affärsplan står att vi måste tillverka i Sverige. Automatiskt faller då möjligheten att vara billigast. På gott och ont. Definitivt mest på gott påstår vi.
Dagens samhälle är totalt överbelamrat med rabatt-erbjudanden och”billigt, billigt, billigt”. Varför är det så? För att vi konsumenter har så dåligt med pengar? Knappast. Istället beror det förstås på vårt samhälles vidunderliga överkonsumtion. Nåt i stil med att vi ska försvara allt vårt handlande med det billiga priset ” att vi fick ett erbjudande”, att prytteln skulle ”kosta så eller så mycket, men jag fick köpa till rabatt!”
BISON har över huvud taget inte följt denna huvudfåra i dagens marknadsföring. Faktum är att vi egentligen aldrig reat våra produkter. Stolta är vi för det. Samtidigt ställer det oss i ett trångt läge. Vi behöver ju oxå sälja. Alltså….. Ja alltså är vi bäst på en del såna där floskel-ord som Kvalitet å Service. Fast vi påstår att vi går längre än till floskel-ord. BISON lever dessa ord. Skriftligt får Du 10 (tio!!) års garanti på alla våra prylar. Service-mässigt säger vår manual att vi ska svara i telefon ”senast på tredje signalen”. Och när Du ringer så ska ”vi ge adekvata besked”. Vi ska förstås berätta allt om vår egen ytterst förnämliga Musikinredning. Men vi ska även svara när Du frågar om nåt inom genrer som vi inte behärskar. Vi ska i såna fall forsla Dig vidare till experter på det området. Till o med ge telefonnumret till en konkurrent ifall Du frågar om nån av deras produkter.
”Cheap is a pain” säger rubriken och ”Cheap is a pain” säger vi här på BISON. Tänk så skönt att inte ha mera reklamationer än att vi med största värme å glädje kan ta hand om dom. Testa oss om vi ljuger!!